top of page

Algemene voorwaarden

Je gaat automatisch akkoord met de algemene voorwaarden bij het plaatsen van een bestelling via de webshop.

Artikel 1: Algemene bepalingen

De e-commerce webshop van de verkoper biedt zijn klanten de mogelijkheid om de producten uit zijn webwinkel online aan te kopen. Onderhavige algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker van deze e-commerce webshop. Bijkomende voorwaarden van de klant worden uitgesloten, tenzij deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk aanvaard zijn.


Artikel 2: Prijs

Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in euro. De prijzen zoals vermeld op datum van bestelling zijn van toepassing. Wegens vrijstelling voor kleine ondernemingen (W. BTW Art. 56 § 2), is er geen sprake van BTW op de verkochte producten. Indien er leverings-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld.

 

De totaalprijs wordt weergegeven in het winkelmandje en tijdens het check-out proces.

 

De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.

 

Artikel 3: Aanbod

Ondanks het feit dat de online catalogus en de e-commerce webshop met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod zijn niet bindend. De verkoper is in geen geval aansprakelijk ingeval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten. Wanneer de klant specifieke vragen heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de klant om vooraf contact op te nemen met de klantendienst.

 

Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken. De verkoper kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product. De klant zal hier steeds over geïnformeerd worden.

 

Indien de klant verkeerde informatie doorgaf tijdens het bestelproces, dient de klant binnen
de 24 uur contact op te nemen met de klantendienst zodat de informatie gecorrigeerd kan worden.
Indien de producten reeds werden gepersonaliseerd, zijn geen aanpassingen meer mogelijk.

 

Naast de online aankopen, is er ook de mogelijkheid rechtstreeks contact op te nemen met de klantendienst voor grotere bestellingen/reserveringen.


Artikel 4: Betaling

Voor wat betreft de online aankopen, wordt de klant geacht via de e-commerce webshop te betalen via de voorgestelde betaalmogelijkheden in de laatste stap van het bestellen.

 

Voor wat betreft reserveringen en bestellingen die via contact met klantendienst worden besteld, geldt een betaling via overschrijving. Om de bestelling te garanderen, wordt een voorschot gevraagd van 50% van het totaalbedrag. Het saldo van 50% van het totaalbedrag volgt na levering van de reserveringen en bestellingen. Bij een eerste herinnering, ten laatste 7 dagen na niet-betaling, op voornoemd saldo van 50% van het totaalbedrag, is er van rechtswege geen intrest noch administratiekost verbonden. Bij een tweede herinnering, ten laatste 14 dagen na niet-betaling, op voornoemd saldo van 50% van het totaalbedrag, is er een administratiekost van 5% verbonden.

 

Artikel 5: Levering en uitvoering van de overeenkomst

Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de klant onmiddellijk worden gemeld bij ontvangst van de goederen.

Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de klant vanaf het moment dat de klant (of een door de klant aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen.

 

Standaard is de levertermijn maximaal 15 dagen, maar in uitzonderlijke gevallen kan de levertermijn oplopen (vb. niet op voorraad zijn). Indien de levertermijn langer dan 15 dagen wordt, zal de klant hiervan op de hoogte gebracht worden.

 

Artikel 6: Eigendomsvoorbehoud

De geleverde artikelen blijven tot op het moment van volledige betaling door de klant, de exclusieve eigendom van de verkoper.

 

Artikel 7: Garantie

Krachtens de wet van 21 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen heeft de consument wettelijke rechten. Deze wettelijke garantie geldt vanaf de datum van levering aan de eerste eigenaar. Om een beroep te doen op de garantie, moet de klant een aankoopbewijs kunnen voorleggen.

 

De wettelijke garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met het doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik.

Artikel 8: Aantasting geldigheid - niet-verzaking

Indien een bepaling van deze voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten.

Het nalaten, op gelijk welk moment, door de verkoper om één van de in deze voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten.

 

Artikel 9: Privacy

De verantwoordelijke voor de verwerking, respecteert de Wet betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens van 30 juli 2018. De door de klant meegedeelde persoonsgegevens zullen enkel gebruikt worden voor volgende doeleinden: de uitvoering van de afgesloten overeenkomst, het verwerken van de bestelling, reclame- en/of marketingdoeleinden.


U beschikt over een wettelijk recht op inzage, eventuele correctie of schrapping van uw
persoonsgegevens. Mits bewijs van identiteit (kopie identiteitskaart) kunt u via een
schriftelijke, gedateerde en ondertekende aanvraag aan de klantendienst gratis de schriftelijke mededeling bekomen van uw persoonsgegevens. Indien nodig kunt u ook vragen de gegevens te corrigeren die onjuist of niet volledig zouden zijn. De klant kan de meegedeelde persoonsgegevens laten schrappen, mits dat deze blijven bestaan op de bestelbon, de factuur en in de boekhouding van de verkoper.


Artikel 10: Toepasselijk recht

De klant aanvaardt dat elektronische communicatie geldt als geldig bewijs.

 

Het Belgisch recht is van toepassing.

 

Voor alle geschillen is de Ondernemingsrechtbank Gent, afdeling Ieper bevoegd.

bottom of page